Nødnummer – Når uheldet er ude.

Du kan måske være så uheldig, at du har brug for hjælp udenfor vores normale åbningstid. Det er selvfølgelig langtfra alle problemer, der kræver akut handling. Nedenfor kan du se en oversigt over de typiske situationer, der kræver akut hjælp.

  • Indbrud hvor ruden er smadret.

  • Vandrør er sprunget læk.

  • Alvorlig oversvømmelse i kældre i forbindelse med skybrud.

  • Brand, i tilfælde af brand skal du ringe på telefon 112. Hvis du har behov for hjælp, efter branden er slukket, skal du ringe på nødtelefonen for yderligere hjælp.

  • Strømafbrydelse - hvis strømmen går, skal du først se efter om det ikke er dit relæ, der er slået fra. F.eks. på grund af overbelastning. Undersøg derefter om dine naboer har strøm. Hvis det ikke er tilfældet, så prøv at se om der er lys i andre bygninger i nabolaget. Det kan være elforsyningen i hele området, der er gået. Hvis det kun er hos dig og relæet ikke er slået fra, så kan du ringe på nødtelefonen.

 

Hvad gør du når skaden er sket:

  • Ring til nødtelefonen 93879941

  • Oplys navn, adresse og telefonnummer.

  • Beskriv hvad der er sket og hvad du skal have hjælp til.

  • Hvis du har haft indbrud, så husk at anmeld det til politiet på telefon 114, og evt dit forsikringsselskab. Skader på dit indbo skal du selv dække.

 

Kan du ikke komme ind i din bolig?

Hvis du har låst dig selv ude eller mistet din nøgle indenfor Midtby-Bolig åbningstider, så skal du ringe til vores kontor. Har du derimod låst dig selv ude eller mistet din nøgle udenfor kontorets åbningstid skal du tilkalde en låsesmed. Du skal være opmærksom på at dette er din egen betaling.